«…командующий ВВС Александр Новиков доложил, что к полету готовы два самолета. Первый поведет генерал-полковник Голованов, второй - полковник Грачев. Верховному предложили лететь с Головановым, но Сталин усмехнулся: «Генерал-полковники самолеты водят редко, полетим с полковником...» … Вместе они и прибыли в Тегеран - Сталин, Молотов, Ворошилов и мой отец» (из книги воспоминаний Серго Берия).
Vizita lui Stalin la Conferința de la Teheran din noiembrie 1943 a fost prima călătorie cu avionul primei persoane a statului în interiorul țării. povestiri. Detaliile acestui eveniment sunt destul de rare: se știe doar că originalul american Douglas C-47 a fost ales pentru zbor (conform altor surse, copia sa licențiată a Li-2 a unui ansamblu individual). În zbor, „Board No. 1” a fost însoțit de o escortă de 27 de luptători ai Forțelor Aeriene ale Armatei Roșii.
Никита Хрущев, наоборот, был заядлым авиапутешественником и регулярно пользовался самолетами во время своих мировых турне. Наибольшую известность приобрела история его визита в США (1959 год). Для трансатлантического путешествия Хрущев выбрал Ту-114, самый крупный турбовинтовой самолет в мире, он же - гражданская версия межконтинентального бомбардировщика Ту-95. Помимо Генсека, на борту авиалайнера находилась его семья и свита из 63 сопровождающих лиц. Не обошлось без конфуза – по прибытию на авиабазу Эндрюс выяснилось, что все американские трапы имеют недостаточную длину, чтобы дотянуться до двери высоченного ТУ-114. Советской делегации пришлось спускаться по лестнице пожарной машины.
Vizita lui N.S. Hruşciov în SUA. Andrews AFB lângă Washington
Avionul preferat al lui Leonid Brejnev a fost rapidul și frumosul Il-62, nava amiral a navei civile. aviaţie Советского Союза. Этим же самолетом летали преемники Брежнева – Юрий Андропов и Михаил Горбачев. За все время самолет ни разу не подвел своих VIP-пассажиров, всякий раз он уверенно отрывался от полосы и, спустя несколько часов, аккуратно приземлялся на другом конце Земли. Предельно надежная техника. Лишь однажды, находясь в воздушном пространстве Алжира, «брежневский» Ил-62 попал под обстрел французских «Миражей». К счастью, все обошлось (до сих пор доподлинно неизвестно, что это было – ошибка, провокация или попытка диверсии).
Primul președinte al Federației Ruse a dorit să înlocuiască bătrânul Il-62 cu un avion de linie cu fusă largă mai modern Il-96 (o modificare specială a Il-96-300PU - „punct de control”). Până acum, există legende despre această aeronavă (numărul de coadă RA96012): design interior exclusiv de Ilya Glazunov, pictură în Olanda, decorațiuni interioare în Elveția, sticlă blindată și încuietori electronice de cabină, lemne prețioase, incrustații cu pietre prețioase, tapiserii și lucrări rare. de arta. În sfârșit, sistemele de comunicare și control de la distanță ale Forțelor Strategice de Rachete în cazul unui conflict cu utilizarea nucleară. arme - prezența echipamentelor speciale dă o „jgheabă” caracteristică din plexiglas pe fuselajul aeronavei. În plus, „Yeltsin” Il-96-300PU diferă de versiunile civile ale „nouăzeci și șase” în raza sa de zbor crescută și, conform datelor neoficiale, prezența stațiilor de bruiaj optoelectronice pentru rachetele orientate MANPADS, precum și sistemul de salvare Persoana întâi dintr-o aeronavă în cădere (parașute sau capsulă de ejecție - aici fantezia populară inepuizabilă merge la infinit).
Același, RA96012
Если не принимать во внимание различные домыслы сомнительно качества и адекватности, то Ил-96 - просто изящный самолет с благородными линиями и гармоничным обликом, обладающий, к тому же, отменной надежностью – за все 20 лет эксплуатации самолетов этого типа, не было отмечено ни одной крупной аварии, повлекшей за собой гибель людей. Согласитесь, звучит впечатляюще на фоне непрекращающихся сообщений о катастрофах «Боингов» и «Эйрбасов»! Высокая безопасность Ил-96 отчасти объясняется теорией вероятностей (всего порядка 30 построенных машин) и специфическими эксплуатантами – качество обслуживания самолетов в летном отряде Управления делами Президента наверняка выше, чем у любой частной авиакомпании.
В настоящий момент в составе Специального летного отряда «Россия» находятся четыре Ил-96-300 различных модификаций. Флагманом является Ил-96-300ПУ(М), бортовой номер R96016 – модернизированный вариант «ельцинского» Ил-96-300ПУ, впервые поднявшийся в воздух в 2003 году. Настоящий «Летающий Кремль» с рабочим кабинетом Президента, комнатами для совещаний, конференц-залом и салоном «люкс» для сопровождающих лиц и гостей на борту самолета. Под рукой у Первого лица государства находится всё необходимое для управления огромной страной: компьютеры и офисная оргтехника, спутниковые системы коммуникации, каналы спецсвязи. Уникальная радиоэлектронная «начинка» авиалайнера, разработанная на одном из оборонных предприятий г. Омска, позволяет транслировать сообщения, зашифрованные специальным кодом, с любой высоты в любую точку мира.

Из других особенностей супер-самолета – на борту имеется мини-спортзал, комнаты отдыха для VIP-гостей, столовая, бар, душевые кабины и даже медицинский блок для реанимации и оказания экстренной медицинской помощи. Во избежание повторения инцидента 1959 г., когда Никите Хрущеву пришлось спускаться по лестнице пожарного автомобиля, на новом российском самолете имеется встроенный нижний трап. Кроме того, «путинский» самолет оборудован модернизированными двигателями ПС-90А.
IL-96-300PU(M) a fost construit la o comandă specială în Voronezh, cei mai buni bijutieri din Zlatoust au lucrat la decorarea interioară, salonul este decorat cu gravuri pe teme istorice brodate de meșterii fabricii de mătase Pavlovo-Posad. Amenajarea spațiilor și amenajarea tehnică a aeronavei au fost realizate de specialiști de la Diamonite Aircraft Furnishings Ltd. Salonul este realizat în culori predominant deschise, se preferă culorile steagului Rusiei.
În ciuda indignării ocazionale cu privire la decorarea interioară bogată a Il-96-300PU(M), trebuie remarcat faptul că acesta nu este doar un avion pentru uz personal. IL-96-300PU(M) este prezent în mod regulat de oaspeți străini, misiuni diplomatice și reprezentanți ai presei. Avionul Președintelui este un simbol aparte care creează imaginea țării noastre în ochii străinilor.
Spre dezamăgirea criticilor plini de rău, aici nu există „toalete de aur”, interioarele Flagman sunt proiectate în stilul „suveran”, cu un indiciu al ambițiilor imperiale ale Rusiei. Nobil, frumos și de înaltă calitate, fără „betilă” inutilă și alte elemente vulgare de lux strălucitor.
Одним словом, президентский "Ил" - комфортабельный летающий офис для деловых поездок по всему миру - ничего похожего на «дорогую игрушку» саудовского Принца Алвалида бин Талал бин Абдулазиз Аль-Сауда, который повелел разместить на борту личного трехэтажного «Эйрбас» А380 огромный бассейн и концертный зал с симфоническим оркестром!
Costul ridicat al „guvernului Il” se datorează în mare măsură complexului de echipamente radio-electronice secrete instalate la bord și măsurilor speciale legate de asigurarea siguranței zborului „bordului” guvernamental.
În decembrie 2012, flota aeriană a Detașamentului Special de Zbor „Rusia” a fost completată cu încă un Il-96-300 (număr de coadă RA96020), care a venit să îi înlocuiască pe predecesorii săi. La finele acestui an 2013, Oficiul Afacerilor Prezidenţiale va primi al doilea Il comandat (număr de coadă RA96021).
Специальные правительственные самолеты существуют во всех стран мира. Президент США летает на комфортабельном бело-голубом Боинг-747 «Air Force One». Канцлер Германии – на европейском авиалайнере «Эйрбас» А340 с личным именем «Конрад Аденауэр». Президент Украины для своих визитов пользуется небольшим самолетом бизнес-класса Ан-74. Однако, большинство сильных мира сего, вынуждено передвигаться на зарубежной авиатехнике. Лишь считанные единицы стран обладают развитой авиапромышленностью, способной самостоятельно создать самолет для Первых лиц своего государства. Здесь можно с гордостью констатировать, что Высшие должностые лица России продолжают летать на отечественной авиатехнике.
Aeronavă de pasageri lung distanță Il - 96-300.
Размеры
Anvergura aripilor: 60,1 m; lungimea aeronavei 55,35 m; înălțimea aeronavei 17,57 m; suprafata aripii 391,6 m2; unghi de baleiaj de-a lungul liniei de 1/4 acorduri - 30 de grade; diametrul fuselajului 6,08 m;
Dimensiunile cabinei de pasageri
Lungime 41 m;
latime maxima 5,7 m;
inaltime maxima 2,61 m;
volum 350 metri cubi.
Двигатели
Motor turboventilator al Perm Engine Design Bureau PS-90A cu inversoare (4x156,9 kN, 4x16000 kgf)
Mase și încărcături
Greutatea maximă la decolare - 230 tone; greutate maximă la aterizare - 175 tone; greutate în gol - 119 tone; greutate maximă fără combustibil - 157 tone; sarcină utilă maximă - 40 de tone, capacitatea maximă de combustibil - 122 de tone (150400l).
date de zbor
Viteza de croazieră la o altitudine de 10100 m - 850-900 km/h; viteza de apropiere la aterizare - 260-270 km/h; distanta de decolare echilibrata - 2600 m, distanta de aterizare necesara - 1980 m; raza practică de zbor cu rezervă de combustibil: cu o sarcină utilă maximă de 7500 km, cu o sarcină utilă de 30 tone - 9000 km; cu o sarcină utilă de 15 tone - 11000 km.
Caracteristici de proiectare și caracteristici tehnice și economice
Aripă cu profil supercritic și suprafețe aerodinamice de capăt. Resursa estimată este de 60 de ore de zbor (000 de aterizări pe o durată de viață de 12 de ani), intensitatea forței de muncă pentru întreținere este de 000 ore-om pe 20 oră de zbor, timpul de pregătire pentru un re-zbor este de 11 de minute. Consumul de combustibil pe pasager-kilometru este de 1 g.
Оборудование
Echipamentele de zbor și navigație asigură funcționarea aeronavei conform categoriei minime IIIA ICAO. Un sistem analog de control al zborului fly-by-wire încorporat și un sistem de optimizare a modului de zbor, un sistem de navigație inerțial încorporat, echipamente de navigație prin satelit și sistemul de radionavigație Omega, un sistem electronic de afișare a informațiilor cu șase indicatoare pe un CRT și sunt folosite HUD. Există un echipament de control încorporat, un sistem automat pentru afișarea informațiilor despre alinierea aeronavei.
Productie si lansare
A fost produs în serie din 1992.
Starea programului
Certificarea aeronavei conform standardelor rusești a fost finalizată până la sfârșitul anului 1992. Până în prezent, IL-96 corespunde celei de-a doua categorii a ICAO, adică. poate decola și ateriza la vizibilitatea minimă.
Dezvoltator
Aercomplex-le. S. V. Ilyushin.
RA96019, un alt guvern Il

Sala de ședințe a Guvernului

Lounge confortabil pentru suită

Aici "udă"

Rozetă elegantă încrustată cu lemn

Airbus A319, aeronavă a președintelui Ucrainei

Interiorul navei guvernamentale ucrainene

Președintele SUA la bordul Air Force One